Forum FORUM POWIATU GŁUBCZYCKIEGO Strona Główna FORUM POWIATU GŁUBCZYCKIEGO
FPG: Miłośników ziemi głubczyckiej i wszystkiego co z nią związane. Gmina Baborów, Gmina Branice, Gmina Kietrz, Gmina Głubczyce: informacje, turystyka, kolej, sport, zdjęcia, pamiątki oraz Opolszczyzna, Polska i Świat.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Propozycje inwestycji kolejowych do RPO opolskiego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM POWIATU GŁUBCZYCKIEGO Strona Główna -> Opolszczyzna, Polska, Świat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adikol
Zawodowiec
Zawodowiec


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Branice

PostWysłany: Wto 18:52, 13 Cze 2006    Temat postu: Propozycje inwestycji kolejowych do RPO opolskiego

http://opole.zm.org.pl/ napisał:
Propozycje inwestycji kolejowych do RPO opolskiego
Melania Żalińska, 2006.03.10

10 marca 2006 r. odbyło się w Opolu spotkanie reprezentantów Polskich Linii Kolejowych SA z przedstawicielami samorządów Województwa Opolskiego. PLK zaproponowała kilka inwestycji do włączenia do przygotowywanego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13, w celu uzyskania finansowania z Funduszu Spójności. Zarządzająca liniami kolejowymi PKP PLK SA gotowa jest wyłożyć pieniądze na wkład własny do omawianych projektów, oczekując od samorządowców wprowadzenia ich do RPO. Na spotkaniu przedstawiono poniższą listę proponowanych modernizacji.

I. Opole - Nysa: 49 km; koszt 310 mln zł; skrócenie czasu jazdy o 48 min.

II. Opole - Fosowskie - Lubliniec: 54 km; koszt 360 mln zł; skrócenie czasu jazdy o 29 min.

W tym:

Etap 1. Opole - Fosowskie: 32 km

Etap 2. Fosowskie - Lubliniec: 22 km

III. Oleśnica - Sieraków - Lubliniec: 115 km; koszt 1200 mln zł; skrócenie czasu jazdy o 67 min.

W tym:

Etap 1. Kluczbork - Sieraków - Lubliniec: 51 km; koszt 750 mln zł;

Etap 2. Oleśnica - Kluczbork: 64 km; koszt 450 mln zł.

IV. Kluczbork - Kępno: 43 km; koszt 650 mln zł; skrócenie czasu jazdy o 29 min.

VI. Brzeg - Nysa: 48 km; koszt 350 mln zł; skrócenie czasu jazdy o 38 min.

W sumie do modernizacji zaproponowano 309 km linii kolejowych, przy koszcie 3,14 mld zł oraz skróceniu czasów przejazdu łącznie o 211 min.

Po przeliczeniu: koszt modernizacji 1 km = 10 mln zł, koszt skrócenia czasu jazdy o 1 min = 15 mln zł.


Ponieważ jerstem MK jestem Ciekaw gdzie były władze naszego powiatu???
W Specjalnym wydaniu KMiD H-1(1) na stronie 62 napisano :
Potr Kopczyk napisał:
Dnia 14,09,2005 roku u Burmistrza Gminy Głubczyce odbyło sie spotkanie w sprawie przywrócenia ruchu kolejowegona lini Racławice Śląskie - Głubczyce - Racibórz.
W tym spotkaniu uczestniczyli wszyscy włodarze gmin [...] Jest nadzieja że w 2006 roku przewozy pasażerskie w postaci szynobusów zaczną od nowa przewozić ludzi.


Jest rok 2006 miesiąc czerwiec, i w dalszym ciągu nie widać żadnych prac zwiazanych z przywróceniemem ruchu na naszej trasie kolejowej.
Ciekawe co bedzie w następnych latach z koleją w Głubczycach Question

ps.
Za niedługo wybory, ciekawe co tym razem będą nam obiecywać ubiegajacy sie o "ciepłe foteliki" Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
x-MaG
Moderator
Moderator


Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: się wziął hardcore?

PostWysłany: Wto 23:22, 13 Cze 2006    Temat postu:

adikol napisał:
Ciekawe co bedzie w następnych latach z koleją w Głubczycach

Zapewne nic nie będzie, bo co ma się zdarzyć... Nagle linia ma stać się opłacalna? Nie da się... Bądźmy szczerzy jak prawie nikt nie podróżuje na danym odcinku, to jakie względy ekonomiczne przemawiają za opłacalnością przedsiewziecia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
montyphytonolog
Gość





PostWysłany: Śro 14:05, 14 Cze 2006    Temat postu:

x-MaG napisał:
adikol napisał:
Ciekawe co bedzie w następnych latach z koleją w Głubczycach

Zapewne nic nie będzie, bo co ma się zdarzyć... Nagle linia ma stać się opłacalna? Nie da się... Bądźmy szczerzy jak prawie nikt nie podróżuje na danym odcinku, to jakie względy ekonomiczne przemawiają za opłacalnością przedsiewziecia?

ano takie, że kupuje się 2 szynobusy, bilety sprzedaje w automatach no i nie utrzymuje się budynków dworcowych, a połączenie się robi np. Nysa Racibórz.
Uważam, że warto skalkulować
Powrót do góry
adikol
Zawodowiec
Zawodowiec


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Branice

PostWysłany: Śro 14:19, 14 Cze 2006    Temat postu:

montyphytonolog napisał:
x-MaG napisał:
adikol napisał:
Ciekawe co bedzie w następnych latach z koleją w Głubczycach

Zapewne nic nie będzie, bo co ma się zdarzyć... Nagle linia ma stać się opłacalna? Nie da się... Bądźmy szczerzy jak prawie nikt nie podróżuje na danym odcinku, to jakie względy ekonomiczne przemawiają za opłacalnością przedsiewziecia?

ano takie, że kupuje się 2 szynobusy, bilety sprzedaje w automatach no i nie utrzymuje się budynków dworcowych, a połączenie się robi np. Nysa Racibórz.
Uważam, że warto skalkulować


Montyphytonolog w pełni sie z Tobą zgadzam Exclamation Na zachodzie i w czechach tak jest, Linie kolejowe regionalne i lokalne maja zysk Exclamation Wszędzie sie to opłaca.
Co do połaczenia Nysa - Racibórz, to może być, ale z przesiadką w Racławicach Ślaskich, przecież z K-Koźla kursują szynobusy do Nysy.
Taki szynobus spala troche więcej niż zwykły autobus, a o wiele więcej może przewieźć osób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rodin
Pasjonat
Pasjonat


Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głubczyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:30, 14 Cze 2006    Temat postu:

Fajnie by było, gdyby połaczenie Racławice Śl - Racibórz przywrócono. Pamiętam jak kilka lat temu pisaliśmy różne petycje, zbieraliśmy podpisy, głównie uczniowie szkół średnich, bo przecież do szkoł z Racławic czy z Baborowa dojeżdżali... i co? I nic. Evil or Very Mad
Może kiedyś...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bril
Weteran
Weteran


Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 2493
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OGL
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 21:20, 16 Cze 2006    Temat postu:

Marzyć mogą, po co likwidowali.
Po pierwsze kolej jest bardziej ekologiczna.
Po drugie biorąc pod uwagę komfort, to te autobusy gruchoty moga się schować.
Po trzecie na przywracanie za późno tory sa na niektorych odcinkch ukradzione...

A tak mi sie nasunęło. Sorry za spam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacbez
Gość





PostWysłany: Pon 21:18, 29 Sty 2007    Temat postu:

Myślę, że warto próbować. Trzeba by zorganizować zbieranie podpisów także w Raciborzu no i w Racławicach. Może Nawet do Nysy po poparcie całej sprawy się zwrócić? Powinno ich interesowac połączenie z Raciborzem, a dalej ze Śląskiem. Ktoś powinien założyć Komitet Reanimacji Kolei Głubczyckiej. Ruszać się Panowie!!!
Powrót do góry
dmkietrz
Gaduła
Gaduła


Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kietrz / Tułowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:42, 11 Lut 2007    Temat postu:

Witam!
Poruszyłem ten temat na forum, zachęcałem do pisania do osób, które mogą mieć na to jakiś wpływ - sam też pisałem. Odzew był - pod spodem na żółto cytuję odpowiedź jaką otrzymałem od Urzędu Marszałkowskiego. Oczywiście Opole ma cały nasz powiat w głębokim poważaniu - wystarczy przeczytać poniższy tekst, aby się przekonać. Może ci, co grzeją stołki w Opolu zmiękli by, gdyby tak zdegradować Opole do miasta powiatowego, no bo po co nam województwo, które dba tylko o Opole i powiaty zamieszkałe przez Mniejszość Niemiecką, a nie interesuje się rozwojem terenów zamieszkałych przez repatriantów i ich potomków?!?



DIG.I.5436-08/07
Opole, dnia 09 lutego 2006r.
Adresat:
Korespondent internetowy
[link widoczny dla zalogowanych]


Szanowny Panie,
W nawiązaniu do przesłanej korespondencji w sprawie uruchomienia regionalnych połączeń kolejowych na trasie Kietrz – Głubczyce - Kietrz, uprzejmie informuję jak niżej.
Województwo Opolskie podejmuje działania dotyczące kolejowych przewozów pasażerskich w zakresie określonym w ustawie z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (Dz. U. 03 Nr 86 poz. 789 z późn. zm), zawierając m.in. stosowne umowy z PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. na realizację usług publicznych w zakresie wykonywania przewozów kolejowych. Do końca roku 2006 Województwo Opolskie posiadało ważną umowę z przewoźnikiem.
Wnioskowane przez Pana rozwiązanie transportowe omawiane było niejednokrotnie z przedstawicielami PKP oraz władz samorządowych regionu Głubczyckiego. Prowadzone analizy zasadności podjęcia przedsięwzięcia nie uzasadniają wznowienia przewozów kolejowych na ww. trasie.
Ponadto, nie bez znaczenia w tej sytuacji jest obecna sytuacja finansowa PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. oraz ograniczone możliwości budżetowe Województwa Opolskiego.
Dysproporcja środków finansowych potrzebnych do pokrycia w 100% wykazywanych przez Przewoźnika strat (w latach 2001-2006 finansowanie strat przewoźnika przez Samorząd Województwa Opolskiego było zapewnione na poziomie 30%, 50%, a w 2006 roku 75%.) a wielkością dofinansowania jakie Województwo Opolskie jest w stanie przekazać w ramach umowy na 2007r. była między innymi powodem pojawienia się po raz pierwszy od wielu lat w Województwie Opolskim odwołań kursów charakteryzujących się najmniejszymi potokami lub tam gdzie podróżni mają do dyspozycji połączenia alternatywne w krótkich odstępach czasu (linia Nysa – Brzeg – Nysa).


Z poważaniem

Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki
(-)
Grzegorz Szymański




Dla sprostowania dodam, że sugerowałem utworzenie połączenia Kietrz-Baborów-Głubczyce-Racławice Śl. (z możliwością ewentuanego przedłużenia o nie tak dawno zamkniętą ponownie linię Nysa-Grodków-Brzeg), ale w piśmie o tym nie wspomniano.


^EDIT color by Bril^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacbez
Gość





PostWysłany: Pon 23:55, 05 Mar 2007    Temat postu:

Hejże!!
Miły adminie(adminko?) co się stało z tym postem co to był na żółto?
Chciałem go własnie skopiować sobie do prywatnego archiwum. Niestety nieopatrznie narzekałem, że na żółto źle się czyta. To wzięli i wycięli. No to chyba skandal?
Fajny ten nowy zielony baner. Czy będzie kiedyś z fotkami z regionu?
Powrót do góry
Bril
Weteran
Weteran


Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 2493
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OGL
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 16:08, 07 Mar 2007    Temat postu:

jacbez napisał:
Hejże!!
Miły adminie(adminko?) co się stało z tym postem co to był na żółto?
Chciałem go własnie skopiować sobie do prywatnego archiwum. Niestety nieopatrznie narzekałem, że na żółto źle się czyta. To wzięli i wycięli. No to chyba skandal?
Fajny ten nowy zielony baner. Czy będzie kiedyś z fotkami z regionu?


jacbez co Ty w tym temacie spamujesz, jest tyle odpowiednich tematów.
A twojego posta nie ja usunęłam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacbez
Gość





PostWysłany: Śro 18:00, 07 Mar 2007    Temat postu:

Bardzo uprzejmie pytam:
Czy byl post z adresami do kogo pisac i dzwonic w sprawie uruchomienia linii kolejowej Racławice Racibórz?
Gdzie był?
Gdzie jest?
A tak w ogóle przepraszam, że ciagle jeszcze żyję.
Czy chodzi tu o jakąś rzczową dyskusję, czy może o pisanie byle pisać?
Sorrrrrry
Powrót do góry
adikol
Zawodowiec
Zawodowiec


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Branice

PostWysłany: Śro 19:17, 07 Mar 2007    Temat postu:

Tak był i jest dalej tataki post, ale wtemacie o całym transporcie publicznym :
http://www.powglubczyce.fora.pl/viewtopic.php?p=2160#2160

A post bedacy na żółto został na Twoja prośbę zmieniony na niebiesko Smile
Nie musisz sie nic martwić, wszystkie posty są na FPG:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adikol
Zawodowiec
Zawodowiec


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Branice

PostWysłany: Nie 11:20, 18 Mar 2007    Temat postu:

Szukałem troche informacji o dworcu w głubczycach i całej lini kolejowej Racławice Śl.-Głubczyce-Racibórz i znalazłem troche historii o weźle Racławickim (czyli tez o Głubczyckiej lini )

Arrow [link widoczny dla zalogowanych]

Plik pochodzi ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio bedąc na dworcu w Głubczycach postanowiłem porozgladać sie po wszystkich urządzeniach i budynkach....... dosłownie przezyłem szok..... to co stało jeszcze w zeszłym roku dziś już nieistnieje lub jest kompletna ruiną....
Przy jednej z nastawni widziałem przygotowaną wyczyszczoną cegłę do trnsportu... ciekawe gdzie sa obecnie władze i organy pilnujace porządku Question Czy ktoś dostał pozwolenia od PKP i starostwa na takie demolowanie ?

Jedynym stwierdzeniem jakie teraz nasuwa się na myśl to, to że linia przetrwa jedynie jezeli zostanie w tym roku przywrócony ruch pociagów! Inaczej całkowicie zostanie rozkradziona i zdemolowana.... a nowe władze teraz śpią Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM POWIATU GŁUBCZYCKIEGO Strona Główna -> Opolszczyzna, Polska, Świat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin